شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد:

ایران 371 هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد

تزئيني

یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰:۰۰


مجمع جهانی اقتصاد، ایران را از نظر شاخص مشترکان اینترنت پرسرعت در میان 139 کشور جهان در رده 101 قرار داد. <BR>

 

وایمکس نیوز - در این رده‌بندی سوئد در رده نخست قرار گرفته و کشورهای دانمارک و نروژ نیز دوم و سوم شدند. همچنین کشورهای هلند، سوئیس، کره جنوبی، ایسلند، لوکزامبورگ، فرانسه و آلمان نیز رده‌های چهارم تا دهم را به‌دست آوردند.

همچنین در پایین این رده‌بندی نام کشورهایی چون هندوراس، چاد، بوروندی، اتیوپی، کامرون، تیمور شرقی، تانزانیا، گامبیا، اوگاندا و لسوتو به چشم می‌خورد.

در این رده‌بندی ایران از کشورهایی مانند پاکستان، ارمنستان، سوریه، غنا، آنگولا، تاجیکستان، نیجریه و سنگال بالاتر قرار گرفته است و در منطقه خاورمیانه از نظر شاخص مشترکان اینترنت پرسرعت بالاتر از سوریه جای گرفته است.

در این رده‌بندی کشورها بر اساس تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت در هر 100 نفر دسته‌بندی شده‌اند. به طوری که بالاترین عملکرد مربوط به سوئد است که در این کشور به ازای هر 100 نفر 1/41 نفر مشترک اینترنت پرسرعت وجود دارد. ضریب مربوط به کشورهای دانمارک و نروژ نیز 9/37 و 3/37 است.

ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت در ایران نیز 5/0 اعلام شده است. با احتساب جمعیت 2/74 میلیون نفری ایران و در نظر گرفتن شاخص فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم‌اکنون نزدیک به 371 هزار مشترک اینترنت پرسرعت در ایران وجود دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو